Examen de intrare in profesia de avocat. Cum a fost.

Inainte de a va spune cum a fost, va redau numai doua imagini pe care le-am luat pe telefon.

Centrul de examen, Bucuresti – Polizu, Corp – L.

Un amfiteatru mare, la prima vedere parea perfect: pupitre noi, scaune tapisate.

Mi se repartizeaza locul. Ma asez si, in momentul urmator, aproape instantaneu, alunec de pe scaun.

Pentru a nu pati astfel tot examenul, am cerut permisiunea sa ma asez pe scaunul din dreapta, de altfel aproape singurul de pe care nu se aluneca sub banca. Astfel, in stanga mea locul a ramas liber.

Am cerut sa se aprinda si neonul ce trona frumos, mare, deasupra mea. Mi s-a raspuns ca este aprins dar … de fapt, nu functiona. Norocul meu ca a doua zi problema s-a rezolvat altfel, cu toata oboseala acumulata … trebuia sa merg sa-mi schimb dioptriile ochelarilor, in regim de urgenta.

Nu va mai spun o alta chestiune, legata de faptul ca sambata si duminica personalul administrativ nu a lucrat … va las pe dumneavoastra sa ghiciti ce li s-a intamplat celor care  au avut dureri de stomac sau care au vrut sa vada daca le-o fi ramas, de seara, din greseala, vreo fituica prin buzunar.

Privitor la fraude, in sala in care am sustinut eu examenul, imi amintesc de o colega (de examen), ceva mai in varsta, in jur de 30 – 35 de ani, care a fost prinsa cu un manual, din cate am inteles, iar ulterior a fost eliminata din examen.

In ceea ce priveste subiectele, trebuie sa marturisesc faptul ca nu mi s-au parut grele. Le-am redat mai jos pentru a va convinge singuri.

De rezolvat, nu pot sa spun ca am reusit sa le rezolv perfect insa, la nivelul la care am reusit, sper cat de curand sa ma prezint si ca  avocat, stagiar binenteles.

Dar, sa asteptam rezultatele.

Oricum, va mai fac o marturisire. Am fost foarte dezamagita de punctajul de la penal.

Pentru definiţia infracţiunii au fost acordate 1,60 puncte iar pentru elementele infracţiunii: 1,40 puncte. De ce am fost dezamagita? Inca odata constat ca se pune mai mare accent pe cantitatea de informatie decat pe calitatea ei. Prin urmare, pentru memorizarea unei infractiuni pe care o ai in cod, la indemana oricand, primesti mai mult decat pentru detalierea tuturor elementelor infractiunii. Eu ma intreb, ce fac cei ce memoreaza infractiunea, cu tot textul, daca nu stiu elementele infractiunii?

Ma rog, sa raspunda cei ce au facut baremul. Personal, nici n-am crezut ca se va puncta in vreun fel textul de lege.

Privitor la timpul acordat, multi dintre candidati s-au aratat nemultumiti de timpul acordat. Eu pot sa spun doar ca la proba de Drept civil timpul a fost la limita. Am avut timp doar sa beau odata apa si sa ridic putin capul din foaie. In rest, toate cele trei ore am scris si nu ma pot lauda ca am scris tot ce ar fi fost necesar. In rest, am iesit inainte de expirarea timpului dar nu inseamna ca timpul a fost necesar. Poate, pentru cei ce au stat cevba vreme cu burta pe carte si n-au avut nevoie de timp de gandire.

Si, surprinzator pentru mine, am fost obligati sa scriem cu pixul oferit de organizatori. Nu va spun cu ce durere de degete am iesit din examen.

In rest, Succes tuturor celor ce asteapta rezultatele.

Subiectele.

I. ORGANIZAREA SI EXERCITAREA PROFESIEI DE AVOCAT

1.   Contractul de asistenţă juridică. Efecte. Incetare – 6 puncte

2.   CONDIŢII GENERALE DE PRIMIRE IN PROFESIA DE AVOCAT 1 punct

3.   MODALITĂŢI DE EXERCITARE A PROFESIEI DE AVOCAT. AVOCATUL TITULAR AL CABINETULUI INDIVIDUAL ŞI AVOCATUL ASOCIAT 2 PUNCTE.

II. DREPT CIVIL

1. Domiciliul – atribut de identificare a persoanei fizice in raporturile civile – 2 pct.

2. Regimul juridic al nulitatii absolute a actului juridic civil – 3 pct

3. Plata lucrului nedatorat – 2 pct

4. Cesiunea de creanta – 2 pct

III.DREPT PROCESUAL CIVIL

1.  Actiunea in constatare. Definitie, tipuri de actiuni in constatare (clasificare), conditii de exercitare, sanctiuni procesuale – 2 puncte

2. Reprezentarea conventionala a persoanelor fizice prin mandatar neavocat in procesul civil (justificarea calitatii de mandatar judiciar; punerea de concluzii prin mandatar; incetarea mandatului judiciar) – 2 puncte

3. Renuntarea la judecata si renuntarea la drept (ambele in fata primei instante) – 2 puncte

4. Cheltuielile de judecata: continut; temei juridic; reguli de  solutionare a cererii de acordare a cheltuielilor de judecata – 3 puncte

IV. DREPT PENAL

Subiectul nr. 1 – Legitima apărare (3 puncte)

Subiectul nr. 2 – Desistarea şi împiedicare producerii rezultatului (3 puncte)

Subiectul nr. 3 – Relele tratamente aplicate minorului (3 puncte)

V. DREPT PROCESUAL PENAL

1. Cauzele care impiedica punerea in miscare a actiunii penale sau care sting actiunea penala. Actele procesuale prin care se da efect cazurilor de impiedicare a punerii in miscare sau a exercitarii actiunii penale – 3 puncte

2. Invinuitul: drepturi si obligatii; deosebirea „invinuitului” fata de ” faptuitor” si „inculpat” – 2 puncte

3. Nulitatea – sanctiune procedurala penala  (notiune; conditii; clasificare; efecte) – 2 puncte

4. Cazurile de contestatie in anulare in procesul penal. Enumerare si analiza – 2 puncte

Pentru Baremul de corectare al fiecarei materii, aici: Baroul Bucuresti.

Lasă un răspuns

