Cum alegem o asociație profesională a mediatorilor în care dorim să ne înscriem?

Din ce în ce mai mult se resimte dorinta de organizare, de asociere a mediatorilor in asociatii profesionale.

Motivele pot fi diverse. Printre acestea regasim: promovarea medierii si a profesiei de mediator, formarea unor echipe profesionale în jurul unor principii si valori comune, cresterea gradului de profesionalizare a profesiei si dorinta de dezvoltare personala, in cadrul unei echipe închegate, dezvoltarea de proiecte la nivel local și multe alte motive.

In acest sens, pe Forumul Mediere si mediatori o colega mediator a deschis un topic pe aceasta tema, aici:   Asociatie profesionala, pe care va invit sa-l lecturati.

În ceea ce mă privește, am formulat câteva așteptări pe care  le redau si aici:

1. Mi-as dori să vad ca, asociația către care doresc să mă îndrept, stă bine la capitolul comunicare.
2. Aș vrea să văd că există o strategie, măcar pe termen scurt, a unei asociații, de promovare a medierii și a mediatorilor.
3. Mi-aș dori să aflu cum se iau deciziile în asociația respectivă. Care este modul de colaborare dintre mediatorii înscriși în asociație și cei de la varf.
4. Mi-aș dori o asociație în care membrii ei sa comunice in mod real, o asociatie in care vocea fiecărui mediator să se poate face auzită.
5. Mai mult decat atat, as vrea sa am posibilitatea sa cunosc personal macar o parte din mediatorii de la varful asociatiei sau, cel putin, să văd un CV ori să existe un alt mod de a-i cunoaște.
6. As vrea sa vad un anumit mod de recrutare, cât de mic, în funcție de anumite criterii sau obiectve bine stabilite.

Astfel am considerat că, organizatia profesionala care va răspunde cât mai multor așteptări,  va fi organizatia in care voi activa pentru promovarea medierii si a mediatorilor.

Ei bine, de curand am si luat aceasta decizie.

Din data de 13 septembrie sunt membru în Colegiul Mediatorilor. În opinia mea, aceasta asociatie răspunde in cea mai mare masura asteptarilor mele. Am încredere că numai într-o echipă puternică se pot realiza lucruri importante care sa contribuie la schimbarea climatului social din România, schimbare pe care ne-o dorim cu toții.

Aici am cunoscut o echipa bine inchegata, colegi mediatori dedicati medierii si promovarii acesteia si cu spirit de echipa ce m-au impresionat intr-un mod extrem de placut.

Ceea ce m-a atras in mod deosebit, pe langa cele aratate mai sus, este faptul ca Asociatia Colegiul Mediatorilor. este o organizaţie deschisă, cu leadership modern, spirit de echipă, transparenţă și management pe baza de proiecte ce si-a propus sa aiba un grad mare de autonomie a filialelor si o deschidere internaţională in care primeaza spiritul colegial.

Membrii fondatori ai Colegiul Mediatorilor nu au drepturi in plus fata de ceilalti membri. De asemenea, se sustine o conducere colegiala, in care mandatul presedintelui sa fie de 2 ani fara drept de reinoire, iar la nivel de sucursale / filiale, mandatul presedintelui sa fie de 1 an fara drept de reinoire.

Am incredere că în cadrul acestei echipe vom dezvolta proiecte importante prin care sa promovam mediarea in societatea romaneasca si totodata sa demaram proiecte prin care sa crestem gradul de pregatire profesionala a mediatorilor.
Din cate am inteles, sunt deja in lucru cateva astfel de proiecte in care fiecare membru isi poate aduce contributia.

Mai multe amanunte despre aceasta organizatie puteti gasi pe sit-ul de prezentare, aici: Colegiul Mediatorilor.

În timp, va voi tine si eu la curent cu proiectele Colegiului la care va invitam sa va alaturati.

2 gânduri despre “Cum alegem o asociație profesională a mediatorilor în care dorim să ne înscriem?

  1. Pingback: Cum alegem o asociație profesională a mediatorilor în care dorim să ne înscriem? - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Cum alegem o asociație profesională a mediatorilor în care dorim să ne înscriem?

Lasă un răspuns

