Procedura de infiintare a unei firme poate dura de doua ori mai mult

„Masuri anticriza”: Procedura de infiintare a unei firme, de doua ori mai lunga

Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat, dubland timpul necesar lansarii unei firme, astfel incat numarul agentilor economici noi va scadea cu cel putin 20% in acest an, afirma specialistii din cadrul cabinetului de avocatura Scarlatescu.

“Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii”, se mai arata in comunicat.

Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel putin 20% a numarului firmelor noi”, se arata intr-un comunicat al Scarlatescu Law Office.

Anul 2010 este al doilea in care numarul celor care apeleaza la serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere, iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua, afirma reprezentantii cabinetului de avocatura, citati de Mediafax.

Scarlatescu Law Office propune, ca solutie temporara, ca firma nou infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea comerciala respectiva.

“Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate duce la blocaje. Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme”, a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.

Ca urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla.

Avocatii propun doua solutii pentru investitorii care nu mai au posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.

Sursa: CARIERE

Anunțuri

2 gânduri despre “Procedura de infiintare a unei firme poate dura de doua ori mai mult

  1. Pingback: Procedura de infiintare a unei firme poate dura de doua ori mai mult - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Procedura de infiintare a unei firme poate dura de doua ori mai mult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s