Nou! Forum – Mediere şi mediatori.

Forumul

„Mediere si mediatori!

sigla Forum

A fost lansat din necesitatea si dorinta de a crea o comunitate care sa fie utila tuturor celor ce sunt interesati de mediere.

Temele abordate aici pot fi utile, in egala masura, mediatorilor, juristilor si chiar persoanelor care se pot afla la un moment dat intr-un conflict si doresc sa apeleze la procedura medierii pentru rezolvarea acestuia.
Puteti formula un subiect de discutie, puteti adresa intrebari, puteti face comentarii.

Toti cei dispusi sa ofere si altora din preaplinul inimii şi pregatirii lor, sunt asteptati sa o faca.

Asteptam sugestii.

Va multumim!


Dintre obiectivele forumului:

– declanşarea unui dialog constructiv;
– promovarea medierii ca alternativa la procedurile judiciare;
– cunoasterea avantajelor medierii;
– imbunatatirea activitatii de mediere;
– facilitarea schimbului de informatii si experiente privitoare la mediere (pentru orice participant la mediere: mediator, reprezentant sau parte a conflictului);
– imbunatatirea comunicarii dintre mediator si cei ce apeleaza la mediere.

Anunțuri

2 gânduri despre “Nou! Forum – Mediere şi mediatori.

  1. De ce sunt necesari mediatorii bancari?
    Uniunea Mediatorilor Bancari (UMB) a aparut o solutie de mult asteptata pe piata financiar-bancara romaneasca, dupa ce ani de zile s-a incercat crearea unei institutii care sa incerce solutionarea conflictelor intre banci si clientii lor, din initiativa Asociatiei Romane a Bancilor de infiintare a Mediatorului Bancar care treneaza din 2006, fiind avizata negativ de Consiliul Concurentei, cu tot acordul Bancii Nationale.
    Fondatorii Uniunii Mediatorilor Bancari au identificat aceasta necesitate pe piata financiar-bancara si au pus bazele unei asociatii profesionale de profil, formate potrivit Actului constitutiv din mediatori autorizati conform Legii nr. 192/2006, care si-au exprimat vointa de a se asocia pentru desfasurarea activitatii in domeniul medierii, si in special in medierea conflictelor aparute in sectorul financiar-bancar.
    Membrii Uniunii Mediatorilor Bancari, constituiti in forme de exercitare a profesiei autorizate de Consiliul de mediere la nivelul judetelor si principalelor municipii si orase, vor presta serviciile de mediere necesare intre banci si clientii lor, la un nivel bun de calitate, celeritate, neutralitate, impartialitate, confidentialitate.
    Uniunea are ca organ de conducere deliberativ adunarea generala a membrilor uniunii, ca organ executiv Consiliul director, iar membrii sai pot fi mediatori autorizati sau care urmeaza cursuri de formare, precum si membri de onoare.
    Chiar daca s-ar infiinta o institutie asemanatoare Avocatului poporului (Ombudsman) pentru domeniul bancar, aceasta nu se poate numi Mediatorul Bancar din urmatoarele motive:
    – medierea este definita ca o alternativa de solutionare a conflictelor, pe cale amiabila, prin apelarea la o terta persoana autorizata ca mediator in conditiile Legii nr. 192/2006, practicarea medierii de persoane neautorizate fiind considerata infractiune, prin recentele modificari ale legii;
    – mediatorul isi exercita atributiile cu consimtamantul si la alegerea partilor, nu desemnati de conducerea unei institutii, cu respectarea principiilor medierii, respectiv independenta fata de parti, impartialitatea, neutralitatea si confidentialitatea;
    – persoanele aflate in orice fel de raporturi cu bancile – serviciu, colaboratori dintre mediatorii autorizati, asociatie patronata de banci, nu se vor putea numi mediatori, pentru ca nu ar respecta legislatia si practica internationala si nationala in domeniul medierii;
    – un mediator nu face cercetari, nu emite hotarari, ci ajuta partile sa ajunga la o solutie convenabila pentru ele, dincolo de formalismul si birocratia institutiilor judiciare si jurisdictionale;
    Uniunea Mediatorilor Bancari va colabora cu Asociatia Romana a Bancilor ca si cu orice alta asociatie de profil, dar in conditii de autonomie, cu bancile ca si clienti, cu Institutul Bancar Roman, ca si cu orice furnizor de servicii de specializare si perfectionare profesionala, cu Banca Nationala a Romaniei.
    Uniunea Mediatorilor Bancari considera ca exista suficiente autoritati/ institutii publice in domeniul protectiei consumatorului ca A.N.P.C, politia, parchetele, instantele, comisiile parlamentare pentru cercetarea petitiilor si abuzurilor, Avocatul Poporului, nefiind necesar acum si un Ombudsman bancar.
    Daca va fi infiintata institutia Ombudsman-ului Bancar, acesta nu va media conflictele intre banci si clientii lor, nu va da hotarari in favoarea uneia din parti, ci probabil, va incerca sa verifice administrativ temeinicia reclamatiilor si sa emita recomandari si eventual sanctiuni pecuniare in cazul dovedirii vinovatiei bancilor. Deci va fi o institutie publica cu atributii administrativ-jurisdictionale asemanatoare Avocatului poporului sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului.
    Indiferent de aceste autoritati sau existenta instantelor de judecata, partile conflictului au posibilitatea sa solutioneze conflictul dintre ele pe cale amiabila, prin mediere, cu ajutorul mediatorilor bancari, gasindu-se o solutie reciproc acceptata, cu avantaje pentru ambele parti, mai rapida, mai putin costisitoare, confidentiala, ca alternativa la hotararile institutiilor cu atributii judiciare sau jurisdictionale deja existente in Romania.
    Spre deosebire de o astfel de institutie publica cu rol jurisdictional, Ombudsman-ul bancar, prin intermediul mediatorului bancar, clientii si bancile au posibilitatea sa solutioneze conflictul dintre ele pe cale amiabila, prin mediere, sa gaseasca o solutie cu avantaje pentru ambele parti, mai rapida, mai putin costisitoare, confidentiala, acceptata de buna voie, ca alternativa la hotararile institutiilor cu atributii judiciare sau jurisdictionale deja existente in Romania, care nu multumesc aproape niciodata partile, care mentin starea conflictuala, in loc sa o stinga si sa relanseze relatia.
    Clientii nemultumiti de relatia cu bancile, in afara apelarii la mediatorii bancari, vor putea sa se adreseze in continuare A.N.P.C. sau instantelor de judecata.
    In concluzie, atunci cand bancile si clientii acestora vor dori solutionarea pe cale amiabila, nejudiciara, a conflictelor dintre ei, tinand cont de multiplele avantaje ale medierii, evidentiate de cateva decenii de aplicare in statele occidentale dezvoltate, mediatorii bancari pot fi solutia ideala care pot ajuta partile in conflict sa ajunga la o solutie reciproc avantajoasa.

    Mediator Constantin Asofronie, vicepresedinte U.M.B.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s