Rugăciune la început de an şcolar

14 Septembrie, zi de sărbătoare pentru creştinii ortodocşi. Înălţarea Sfintei Cruci.

Dat fiind faptul că această sărbătoare coincide cu începutul de an şcolar, preoţii rostesc în timpul sfintei liturghii rugăciuni pentru luminarea sufletelor şi minţilor tuturor celor ce merg la şcoală (putem spune chiar şi la grădiniţă), pentru primirea învăţăturilor celor bune de către elevi, pentru desăvârşirea spirituală a acestora, pentru formarea atitudinilor şi aptitudinilor care să -i ajute pe aceştia să devină utili societăţii.

Odată cu preoţii, avem datoria ca şi noi, părinţii, să ne rugăm pentru copiii noştri! Este drept, aşa cum îmi spunea cineva deunăzi, într-o lume în care tentaţiile şi grijile noastre sunt tot mai multe, mintea noastră este tot timpul ocupată cu ceva şi nu găsim răgazul să înălţăm o rugăciune către Dumnezeu. Reflectând la acest fapt, mi-am amintit de un cântec pe care l-am auzit de multe ori în copilărie, un cântec despre o servitoare, cântat la întâlnirile creştinilor din satul meu care făceau parte din Oastea Domnului. În mare, servitoarea era foarte ocupată cu treburile date de stăpânii ei şi nu avea timp de rugăciune, nu avea timp să stea efectiv în genunchi şi să rostească rugăciunile consacrate. Totuşi, ea se ruga permanent. Când spăla rufe, servitoarea spunea: „Aşa să-mi speli Doamne Sfinte haina sufletului meu!”  Când le călca, ea spunea: „Aşa să-mi netezeşti Doamne, spre ceruri, cărarea mea!”. Când făcea curat prin casă se ruga: „Aşa să-mi cureţi Doamne casa sufletului meu!

Cred că acesta poate fi un bun exemplu şi pentru noi, cei de astăzi, care suntem robiţi de multe griji, cu multe treburi, mai mult sau mai puţin importante. Dacă nu avem timp sau nu ne place să rostim o rugăciune din cărţile de rugăciuni (Rugăciunea părinţilor pentru copii) atunci ar trebui să urmăm şi noi exemplul servitoarei şi să ne rugăm pentru copiii noştri. Astfel, nu doar noi ne vom bucura şivom fi fericiţi ci şi ei şi totodată societatea în care ei vor trăi.

Aşa să ne ajute Dumnezeu!

Citiţi  şi aici: despre „Marea putere a rugăciunii!”

Un an bun tuturor.

Lasă un răspuns

