Vrem capul magistraţilor!

Cu orice preţ!

Trebuie să plătescă! Dacă se poate, pentru toate pagubele!

Ei sunt vinovaţi pentru tot ce nu se întâmplă cum ne dorim noi în justiţie.

Cam asta aud aproape zilnic în media românească. Nu sunt neapărat un „fan” al magistraţilor dar constat că din dorinţa ca cineva să plătescă (asta ca să nu spun că din dorinţa de răzbunare) uităm câteva lucruri esenţiale.

Uităm că ne dorim o justiţie independentă deşi o spunem ori de câte ori avem ocazia.

Nu sunt de principiul potrivit căruia magistraţii n-ar trebui să răspundă. Dimpotrivă, cred că fiecare dintre noi trebuie să-şi asume răspunderea pentru faptele sale şi ca atare şimagistraţii, dar mai cred şi că trebuie să privim nuanţat lucrurile în această privinţă.

Este şi motivul pentru care vă invit (pe cei interesaţi) să lecturaţi lucrarea mea de dizertaţie pe care o voi posta pe blog în zilele ce urmează (trebuie mai întâi să o susţin).

Pentru început voi publica doar planul lucrării.

M-aş bucura de comentarii. Mă interesează opinia voastră.

S-auzim de bine.

2 gânduri despre “Vrem capul magistraţilor!

  1. Ca magistrat sunt interesat de domeniu, normal. In 2006 am scos si un articol in acest sens, publicat in nr 1 din Curierul Judiciar. Apoi am facut o postare pe blog http://cristidanilet.wordpress.com/2008/04/05/raspunderea-magistratilor/. Dar cum raspunderea incepe acolo unde inceteaza responsabilitatea, sunt fascinat de acest din urma subiect. In viziunea mea, judecatorul trebuie sa fie reflexiv http://cristidanilet.wordpress.com/2008/10/05/judecatorul-reflexiv/, iar sistemul sa fie unul profund transparent http://www.jurisprudenta.org.

    • Mărturisesc faptul că şi pe mine mă fascinează răspunderea: cea civilă în general iar cea a magistraţilor în mod special.
      De când am abordat problema răspunderii părinţilor pentru copiii lor minori şi am fost aspru „certată” de către un profesor că îndrăznesc să-i contrazic pe clasicii dreptului, de atunci m-am aplecat cu şi mai mare atenţie asupra multor altor tipuri de răspundere.
      Trebuie să fiu cinstită şi să spun că alţi profesori au apreciat lucrările mele şi m-au sfătuit să le public dar………. (este f. greu, cine mă ia pe mine în seamă, un student de anul III, şi la o „privată”). Aşa s-a născut blogul meu.
      Vă voi căuta articolul din Curierul Judiciar.
      Mulţumesc.

Lasă un răspuns

